A társadalomért vállalt felelősségünk

A TTS-csoport (továbbiakban "Csoport") globális vállalat, amely különböző kultúrákból származó embereket foglalkoztat, és felismeri társadalmi felelősségét. A TTS márkák világszerte működnek, és tudatában vagyunk annak, hogy társadalmi felelősségünk van, amelyet nagyon komolyan veszünk. Ezért a TTS létrehozott egy megfelelőségi struktúrát, amely biztosítja, hogy betartjuk az adott országok jogi előírásait, valamint vállalatunk belső szabályait és etikai elveit. A Csoport részeként a Festool a Csoport megfelelőségi követelményeinek megfelelően jár el.

    Tevékenységünk alapelvei

    A Csoport márkáit a magas minőség, az innováció és az ügyfélközelség jellemzi. Ezen eredmények mögött azonban olyan értékek is állnak, amelyek a Csoport tevékenységét és döntéseit jellemzik. Ezek az értékek a következők:

    • Prémium: igazán jó munkát végzünk ügyfeleink számára.
    • Innováció: a sokszínűségre összpontosítunk és merünk együtt új dolgokat kipróbálni.
    • Fenntarthatóság: felelősséget vállalunk az emberekért és a jövőért.

    Ezek az értékek egyaránt vonatkoznak a vezetők és alkalmazottak közötti belső kapcsolatokra, valamint az ügyfelekkel, üzleti partnerekkel és hatóságokkal fenntartott külső kapcsolatokra. Erre a célra hoztuk létre magatartási kódexünket. Kifejezetten ellenezzük a kényszermunka és a gyermekmunka minden formáját és ugyanezt a hozzáállást várjuk el ügyfeleinktől, illetve üzleti partnereinktől is. Az általunk kidolgozott értékek és elvek minden alkalmazottra nézve kötelezőek, azok mindennapi üzleti ügyeink sarokkövét képezik, valamint üzleti partnereink számára is iránymutatásként kell szolgálniuk. Hosszú távú, a vállalati értékeinkhez igazodó növekedésre törekszünk. Fenntarthatóan cselekszünk. A fenntartható cselekvés jogkövető magatartást követel meg, amit a megfelelési struktúránk is tükröz.

    Megfelelés

    A jogszabályoknak való megfelelés és integritás

    A TTS elvárja minden alkalmazottjától, hogy ismerje és betartsa a munkakörnyezetére vonatkozó törvényeket és egyéb előírásokat. Ez a TTS által belsőleg kidolgozott irányelvek aktuális változatát is magában foglalja.

    Tisztességes verseny

    Minden alkalmazott köteles a vállalat célkitűzéseit mindenkor tisztességes eszközökkel elérni. Ezért nem kötnek olyan megállapodásokat versenytársakkal, ügyfelekkel és/vagy beszállítókkal, amelyek alkalmasak a verseny megakadályozására vagy korlátozására. A verseny szabadságát mindenkor fenn kell tartani.

    A korrupció és a megvesztegetés elleni küzdelem

    Az etikai normákat a munkavállalók ismerik és a mindennapi tevékenységük során is betartják. Különösen tilos harmadik feleket jogellenesen befolyásolni az üzleti tranzakciók során. Előnyöket sem kérni, sem elfogadni nem szabad. Ennek biztosítása érdekében a TTS saját irányelveket dolgozott ki és rendszeresen képzi munkatársait.

    Megfelelési struktúra

    Megfelelés

    A szabályok megszegése súlyos következményekkel járhat a vállalatra és alkalmazottaira nézve. Ezek elkerülése érdekében a TTS olyan megfelelőségirányítási rendszert vezetett be, amely a megelőzésre, felderítésre és reagálásra vonatkozó intézkedéseket tartalmaz. Az egyértelmű iránymutatások, a rendszeres képzés, a bizalmas tanácsadás, valamint a vezetők és a munkavállalók tájékoztatása a vonatkozó megfelelési kérdésekről kulcsfontosságú megelőző intézkedések. Ezen túlmenően létrejött egy jelentési rendszer. Ezen keresztül lehet jelenteni a megfelelési szabályok megsértését, valamint érdeklődést tanúsítani. Minden bejelentést bizalmasan kezelnek az illetékesek.

    A sérelmek kezelése

    Meggyőződésünk, hogy az aggályok nyílt megvitatása segít abban, hogy a kötelességszegés ritkábban forduljon elő, illetve hogy a kötelességszegést időben felismerjék és korrigálják. Ezért értékeljük a nyílt légkört, amelyben a munkavállalók habozás nélkül fordulhatnak kritikus problémáikkal a felettesükhöz, a vezetőséghez vagy egy megbízható szervhez. Minden felvetett aggályt tisztességesen és előítélet nélkül kivizsgálunk, védjük a bejelentőket, még akkor is, ha a bejelentett sérelem nem igazolódik be. Az üzleti partnerek és más érdekelt felek is lehetnek bejelentők, továbbá segíthetnek a szabálytalanságok feltárásában. Az említett csatornák a bejelentéshez ezért a külső bejelentők számára is nyitottak.

    Csatornák a bejelentéshez:

    • E-mail:compliance@tts-company.com
    • Telefon: +49 7024-804-20888 (AB)
    • Levél: TTS Tooltechnic Systems AG & Co. KG
      A megfelelőségi tisztviselő (HV-Z) figyelmébe
      Bizalmas
      Wertstrasse 20
      73240 Wendlingen Németország
    • Személyesen (előre egyeztetett időpontban)

    Jelentési csatornák speciális témákhoz:

    Adatvédelem/adatbiztonság megsértése: datenschutz@tts-company.com
    Informatikai biztonsági incidensek: it-security@tts-company.com

    Mi történik bejelentés vagy panasztétel esetén?

    1. Ön e-mailben, telefonon, levélben vagy személyesen nyújthatja be bejelentését.
    2. A bejelentés beérkezésről visszaigazolást kap.
      A bejelentést ellenőrizzük és szükség esetén további kérdéseket teszünk fel Önnek.
      Minél több információt tud szolgáltatni, annál hatékonyabb és gyorsabb kivizsgálásra és értékelésre van lehetőség.
    3. Ha elegendő információ áll rendelkezésre, vizsgálat indul.
    4. Ha a vizsgálat megerősíti a bejelentést vagy panaszt, az eredményeknek megfelelő intézkedéseket hajtanak végre.
    5. A vizsgálat befejezése után visszajelzést kap az eredményekről és a meghozott intézkedésekről.

    Panaszkezelés LkSG

    Az emberi jogok és a környezet védelmére vonatkozó kötelezettségünk teljesítése érdekében létrehoztunk egy olyan panaszeljárást, amely lehetővé teszi minden érintett fél számára, hogy jelentse az e területet érintő esetleges kockázatokat vagy jogsértéseket. A panaszeljárás elsősorban azoknak szól, akik a tevékenységünkkel kapcsolatos emberi jogi vagy környezeti károk következményeitől szenvednek. Az ilyen jogsértésről tudomást szerző személyeknek is lehetőségük van arra, hogy bejelentéssel éljenek. Az ilyen értelemben vett panaszok a fent már említett csatornákhoz intézhetők.

    Letöltés panaszkezelés

    A TTS-csoport átláthatósági jelentése

    A megfelelésünkről további információk a Csoport fenntarthatósági jelentésében találhatók.

    Letöltés most